Ofte stillede spørgsmål om Raymarines garanti

Ofte stillede spørgsmål om Raymarines garanti


Læs vores ofte stillede spørgsmål om garanti

Alle ofte stillede spørgsmål er underlagt vilkårene og betingelserne i Raymarines globale garantipolitik

Den nye politik, der trådte i kraft 1. juli 2017, erstatter alle tidligere politikker og procedurer.

Begrænset Dragonfly-garanti er tilgængelig for alle Raymarine Dragonfly-produkter og gør det muligt at få udført reparationer af en certificeret Raymarine-serviceleverandør eller på et Raymarine-servicecenter uden beregning.

Den begrænsede standardgaranti er tilgængelig for alle Raymarine-produkter og gør det muligt at få udført reparationer af en certificeret Raymarine-serviceleverandør eller på et Raymarine-servicecenter uden beregning.

Garanti om bord er en bekvem måde at få dit RAYMARINE-produkt repareret eller udskiftet på af en certificeret RAYMARINE-forhandler uden først at skulle fjerne produktet fra dit fartøj og uden yderligere omkostninger, med forbehold for visse begrænsninger.

Garantien om bord gælder for de fleste produkter, der er installeret af Raymarines autoriserede OEM-bådbyggere eller installeret og registreret af en certificeret Raymarine-forhandler.

Garantien om bord gælder for de fleste produkter, der er installeret af Raymarines autoriserede OEM-bådbyggere eller installeret og registreret af en certificeret Raymarine-forhandler. Dragonfly-produkter, trådløse instrumentdisplays og håndholdte produkter er ikke berettiget til garanti om bord.

Renoverede produkter, der købes separat, har 2 års garanti. Renoverede produkter er ikke berettiget til opgradering til den 3-årige forlængede garanti.

Renoverede produkter er ikke berettiget til garanti om bord.

Enhver autoriseret Raymarine OEM-bådbygger eller certificeret Raymarine-forhandler.

Renoverede produkter kan returneres til reparation hos en certificeret Raymarine serviceleverandør eller et Raymarine servicecenter.

Besøg forhandlerlokalisatoren for at få en verdensomspændende liste over certificerede Raymarine-forhandlere.

Ja, men begrænset standardgaranti er ikke dækket af garanti om bord.

Nej, de defekte produkter skal fjernes og sendes til en certificeret Raymarine serviceleverandør eller et Raymarine servicecenter.

Reparationerne kan udføres om bord med forudgående aftale med den lokale certificerede Raymarine-forhandler, forudsat at kunden betaler for rejsen og kilometerpenge til og fra båden samt alle andre utilsigtede omkostninger. Raymarine dækker kun den faktiske reparation af produktet, som ikke må koste mere, end det ellers ville koste i den lokale forhandlers værksted.

Nej, alle Dragonfly-produkter leveres med 1 års begrænset Dragonfly-garanti, og Raymarines produkter leveres med 2 års begrænset standardgaranti.

Produkter bør registreres på https://customer.flir.com/Login/RYM

Alle standard Raymarine-produkter SKAL registreres online inden for 90 dage, enten efter køb eller levering af båden, hvorefter de vil få deres garantiperiode forlænget fra 2 år til 3 år uden ekstra omkostninger.

Dragonfly-produkter og renoverede produkter er ikke berettiget til et gratis ekstra års garanti.

Dit købsbevis er påkrævet for at bevise garantien. For at få udvidet garantien skal du også bruge en kopi af garantiregistreringsdokumentet. Opbevar en kopi af garantiregistreringen sammen med en kopi af købsbeviset for produkterne på et sikkert sted.

Du kan registrere dine produkter online på https://customer.flir.com/Login/RYM. Når du er færdig, oprettes der en pdf-garantiregistrering, og du kan udskrive dokumentet, som giver en oversigt af produkter, serienumre og effektivitetsdatoer.

Nej, dette tilbud gælder kun for den oprindelige ejer/køber.

Nej, den udvidede garanti dækker ikke renoverede produkter.

Du skal levere en kopi af din garantiregistrering sammen med en kopi af købsbeviset for produkterne.

I denne situation overtager den renoverede enhed den resterende del af garantien for den oprindelige enhed – selv om dette er mere end de 2 år, der normalt gælder for renoverede enheder.

Raymarines garanti berører ikke en kundes lovbestemte rettigheder.

Raymarines garanti kan ikke overføres og gælder derfor kun for den oprindelige køber.

Nej, garanti om bord er kun tilgængelig på købstidspunktet, når udstyret er installeret af en autoriseret Raymarine OEM bådebygger eller certificeret Raymarine-forhandler.

Standardgaranti – købsbevis med kundenavn, produktnummer, serienummer og dato.

Udvidet garanti – købsbevis med kundenavn, produktnummer, serienummer og dato OG en gyldig garantiregistrering med kundenavn, produktnummer og serienummer.

RAYMARINES garantiombytningsservice er kun tilgængelig gennem en certificeret RAYMARINE-forhandler. Besøg forhandleren for at finde og kontakte din lokale certificerede Raymarine-forhandler. Garantiombytning er ikke tilgængelig i alle lande, og ikke alle produkter er berettiget til garantiombytning.

Forudsat at produktet er blevet købt OG installeret inden for de samme geografiske områder, hvor Raymarine opererer, vil produktet være dækket af en garanti om bord.

Garantiombytningsenheden medbringer den resterende garantiperiode fra det oprindelige køb.

Udtransportomkostninger dækkes hverken af Raymarines begrænsede standardgaranti eller garantien om bord.

Ingen, klargøring, opsætning og test til søs tilhører installatørens/bådmæglerens/OEM bådebyggers/serviceagentens ansvar og er ikke dækket af garantien om bord.

Find din nærmeste Raymarine forhandler

Gennemse Raymarines globale netværk af salgs- og serviceforhandlere her.