Porsche og Frauscher 850 Fantom vil have Raymarine system som navigationsløsning

Frauscher og Porsche har annonceret lanceringen af den længe ventede stilfulde Frauscher x Porsche 850 Fantom Air daycruiser med Raymarine Axiom+, der er sømløst integreret i den luksuriøse sportsbåds wrap-around Styreplads station.

torsdag - 09 november 2023

Ifølge Florian Helmberger, direktør for salg og marketing hos Frauscher Bootswerft, Austrian boatbuilder, der samarbejder med Porsche om dette projekt: "Denne båd er et luksusprodukt til et krævende marked, hvor Raymarines prisvindende touchskærm-grænseflade danner et elegant og yderst funktionelt fokuspunkt for styrepladsen og passagerernes direkte øjenlinje. Vi har også arbejdet sammen med holdene hos Raymarine og deres østrigste eksklusive distributør, Yachtelektronik Werner Ober, for at tilpasse teknologien til denne specifikke brugssituation. For eksempel har Axiom+ en dedikeret motor- og batterisystemdataside, hvilket afspejler den øgede vigtighed af de mest nøjagtige og kraftfulde intelligens- og realtidsanalyseværktøjer på en fuldstændigt elektrisk båd."

Frauscher x Porsche 850 Fantom Air daycruiser med Raymarine Axiom+.

Frauscher x Porsche 850 Fantom Air har sat en ny standard inden for elektriske bådes fremdriftsteknologier takket være brugen af den samme avancerede 800 Volt Premium Platform Electric (PPE) platform som den kommende fuldstændigt elektriske Porsche Macan bil vil være baseret på.

Denne teknologi, som allerede har vakt stor interesse i elbilsindustrien, bruger en ny generation af power-elektronik til at koble en permanent exciteret synkron elmotor til et høj-spændings-lithium-ion-batteri med en samlet kapacitet på omkring 100 kWh.

Afgørende for denne fremdriftsenheds anvendelighed på havet, hvor der er færre og længere mellem opladningsfaciliteter end på vejene, er, at den kan oplades på enten DC-hurtigopladningsstationer eller via AC-systemer. Frauscher Bootswerft og Porsche målretter det højtydende fartøj direkte mod markederne for superyacht-tendere og luksuriøse daycruisere.

Mark Goodwin, Raymarines Digital Switching Manager, ledte integrationen fra marineelektronikkens side: "Vi omprogrammerede displayet til at nøjagtigt at opfylde Porsche og Frauschers behov. På styrepladsen på en båd er det afgørende at kende alle oplysninger om drivlinjen, såsom rækkevidde, batteri ladeniveau og systemets generelle tilstand. Elektriske både kan ikke bare holde ind til siden af vejen og vente på hjælp, så brugerne er helt afhængige af de oplysninger vores system giver dem, for at sikre sikkerheden for alle om bord. Vores standard marine parametergruppenumre (PGN'er) understøtter ikke rigtig de dataområder, der er nødvendige for en elektrisk båd, der kører på 800 volt, så vi brugte nye PGN'er til at opnå denne integration. Det er forståeligt, at Porsche, givet sit stærke brand i bilindustrien, førte diskussionerne om udseendet og følelsen af ​​grænsefladen, som passer perfekt til funktionaliteten og designsproget i resten af ​​båden."

Gregoire Outters, Vice President og General Manager for Raymarine, understregede vigtigheden af ​​langsigtede OEM-partnerskaber for virksomheden: "Raymarine er stolt af at være OEM for dette spændende projekt med Frauscher og Porsche." Grunden til, at vi løbende indgår disse aftaler med så krævende mærker er ikke kun på grund af vores produkters førsteklasses design og funktionalitet, der som i dette tilfælde kan omkonfigureres, så de passer perfekt til slutbrugerens behov. Lige så vigtigt er det, at vores udstyr tilbyder nem installation, som bådebyggere sætter pris på, er understøttet over hele verden og har et meget langvarigt ry for fremragende eftersalgssupport, der også gør kunderne glade."

Frauscher x Porsche 850 Fantom Air-projektet er planlagt til at udgive sit første parti på 25 produktionsbåde i 2024.

For at lære mere om Raymarines produkter, besøg da venligst stand nummer 01.111 under METSTRADE-udstillingen, der finder sted i Amsterdam fra den 15. - 17. november 2023.