Integration af EchoPilot Forward Looking Sonar med Raymarine Axiom-skærme

tirsdag - 15 november 2022

Det dansk-baserede selskab inden for marineelektronik, Daniamant, har introduceret Echopilots nye Forward Looking Sonar, FLS 3D Gen 4, som udelukkende er kompatibel med Raymarine Axiom-displayet. Den nye FLS 3D, der giver kunderne mulighed for at integrere fremadrettet sonar i deres Raymarine Axiom-skærme, kan nemt forbindes til Raynet via et RJ45-til-Raynet-kabel. Når den er tilsluttet, vises EchoPilot-appen på Axiom-skærmen, så brugerne kan se fremadrettet sonar på deres skærm i realtid. Displayet har dobbelt visning af søkort og fremadrettet sonar på samme tid, men kan også bruges med opdelt skærm for den ultimative bekvemmelighed.

Echopilot på Raymarine Axiom-kortplotter

Når FLS 3D er forbundet til Axiom-skærmen, kan brugerne drage fordel af fuld 360 graders rotation af 3D-billedet via touch-funktion samt zoom-funktion på det tredimensionelle farvede fuldskærmsbillede. Dette vil give et nærmere overblik over, hvordan havbunden ser ud, og de potentielle farer vises i realtid.

FLS 3D leveres med to transducere for at sikre fuld fremadrettet dækning og kan bruges med enhver skrogform.

Kevin Rough, administrerende direktør hos Daniamant, siger: "Vi ser frem til igen at tilbyde vores netværk på vores stand på dette års METSTRADE. Vores team af eksperter er begejstrede over at kunne afsløre den nye FLS 3D Gen 4, som vil blive vist frem med mulighed for demonstration. Vi er begejstrede over, at vi kan tilbyde denne problemfri integration med Raymarine-skærme, og ser frem til at give slutbrugerne mere fleksibilitet, når det drejer sig om at vælge den bedste elektronik til deres både.”

Gregoire Outters, General Manager hos Raymarine, kommenterer: "Vi er begejstrede over at arbejde sammen med Daniamant om at introducere det nye EchoPilot-system, der integreres eksklusivt med Raymarine Axiom-skærme. Ved at tilbyde forbrugerne yderligere integrationer for at forbedre sikkerheden i ukendt vand og i farlige situationer er EchoPilot en fantastisk forbedring med hensyn til at skabe den ro i sindet og stress-fri oplevelse, som sejlere fortjener."

Forward Looking Sonar (FLS) er designet til navigation i vanskelige situationer eller ukendt vand og giver forsikring til dit fartøj mod usete forhindringer, hvilket gør vanskelige forankringer mindre stressende.

Besøgende på METSTRADE kan se det nye FLS 3D Gen 4 på Daniamants stand (1.708)

For mere information om Daniamant og EchoPilot skal du besøge www.daniamant.com.