Raymarine og Azimut fejrer 30 års partnerskab

Azimut har gentagne gange været tidligt ude med nylanceret Raymarine teknologi, så ejerne kan drage fordel af det allernyeste og mest innovative udstyr.

torsdag - 18 januar 2024

Da boot Düsseldorf nærmer sig, er det et passende tidspunkt at gøre opmærksom på det vellykkede og lange forhold, som Azimut og Raymarine har cementeret i løbet af de sidste tre årtier.

Både Raymarine og Azimut deler høj produktkvalitet og teknologisk innovation som kerneværdier, og som Carlo Baj, Country Manager for Raymarine i Italien, påpeger: "I løbet af de sidste årtier er vi vokset langt ud over et standard kunde-leverandørforhold. I dag er det, der gør vores samarbejde bemærkelsesværdigt, vores gensidige evne til at dele og modtage værdifuld og pålidelig feedback. Det hjælper os med at forbedre og skabe unikke og innovative produkter af høj kvalitet, som i sidste ende viser deres værdi på markedet."

Raymarine og Azimuts samarbejde er gået fra styrke til styrke og langt ud over et standard kunde-leverandørforhold. Det tætte samarbejde har gjort det muligt for dem at udvikle nye produkter og funktioner foreslået af både Azimut ejere og Azimuts teknikere. Det har vist sig at være afgørende for Raymarines softwareudvikling- og forbedring.

Azimut Verve 48

Ifølge Alessandro Rossi, teknisk chef Azimut|Benetti Group, demonstrerede Raymarine sin sande værdi tidligt i forholdet og har leveret konsekvent siden: "Vi valgte Raymarine som vores marine elektronikleverandør, ikke kun på grund af den førende funktionalitet og anvendelighed af Raymarine udstyr. Det skyldes Raymarines stærke eftersalgsservice. Azimut yachter sælges over hele verden, og ejerne sejler meget med deres både. Takket være sit omfattende netværk har Raymarine en stærk historik med at tage sig af kunder, og det er en vigtig fordel. Vores teknikere siger også, at Raymarine udstyret er designet med tanke på nem montering og opsætning."

På boot Düsseldorf vil Azimut være repræsenteret med udstilling af fem bådmodeller, herunder den nye Magellano 60, som er udstyret med komplette Raymarine systemer, fra Axiom+ multifunktions displays til DAME Award kategorivinderen YachtSense Ecosystem.

I årenes løb er forholdet mellem Azimut og Raymarine blevet udviklet til ikke blot at omfatte teknisk udvikling, men også fælles marketingaktiviteter, herunder webinarer for forhandlere og ejere, events, presseaktivering og marketingnyhedsbreve.

Azimut har gentagne gange været hurtig til at tage ny Raymarine teknologi i brug, så ejerne kan drage fordel af det allernyeste og mest innovative udstyr. Azimut var en af de første bådebyggere, der monterede Raymarines banebrydende Cyclone Radar og har været fortaler for YachtSense™ Ecosystem.

Som Carlo Baj konkluderer: "Alle succesfulde partnerskaber går begge veje. Når vi ser tilbage på de sidste tre årtiers samarbejde mellem Raymarine og Azimut og frem mod de næste tre årtier, er det bemærkelsesværdigt, at begge virksomheder har lært en hel del af hinanden. Den ultimative og største vinder af dette sunde partnerskab er naturligvis bådejeren. De får bedre både med bedre udstyr, som de kan nyde med lavere stressniveau og større sikkerhed end nogensinde før."

For yderligere information om YachtSense Ecosystem, se her.