Raymarine annoncerer momentum i partnerskab med avikus

Raymarine annoncerede i dag det voksende momentum i deres partnerskab med Avikus.

onsdag - 06 september 2023

Raymarine, der er globalt førende på markederne for højtydende marineelektronik til lystsejlads, beredskabsmandskaber og retshåndhævning, annoncerede i dag det voksende momentum i deres partnerskab med Avikus, der er leverandør inden for autonom bådnavigation, da flere store bådebyggere har aftalt at integrere Raymarine x Avikus NeuBoat Dock-teknologi i deres nye model til næste år.

Axiom with NeuBoat Dock

Raymarine og Avikus vil afsløre NeuBoat Dock ved Cannes Yachting Festival, hvor flere førende bådebyggermærker vil fremvise teknologien på deres nye modeller, der vil debutere der. Derudover vil virksomhederne tilbyde demonstrationer på vandet på den internationale bådebyggerudstilling i Tampa, Florida.

"Vi er virkeligt begejstrede over udsigten til at dele vores revolutionære teknologi med resten af marinebranchen," siger Gregoire Outters, General Manager – Raymarine, Storbritannien. "De Bådebyggere, der har underskrevet en aftale med os, er kun begyndelsen. Den teknologiske forening mellem Raymarine og Avikus varsler om en ny æra inden for sejlads for hele fritidsbranchen. Vi kunne ikke være mere stolte over vores samarbejde med Avikus-teamet."

NeuBoat Dock består af et innovativt system med seks kameraer, der er baseret på Avikus' avancerede, autonome fartøjsteknologi. Det giver en 360 graders visning af fartøjet i fugleperspektiv gennem en Axiom-kortplotter, hvilket hjælper ved manøvrering og docking på snævre steder. Systemet er også nemt at indarbejde for bådebyggere, da kalibreringen er enkel og kan udføres ved kajen af OEM'en med mulighed for fjernhjælp af Raymarines team.

Med Avikus' dokumenterede kommercielle ekspertise og deres position som den mest avancerede, autonome fritidsbådsteknologi i verden kombineret med Raymarines førende ekspertise inden for søfartselektronik og navigationsudstyr forventer de to virksomheder, at flere bådebyggere vil integrere NeuBoat Dock i deres produkter i de kommende måneder og år.

NeuBoat Dock for Raymarine

Partnerskabet mellem Raymarine og Avikus begyndte ved Fort Lauderdale International Boat Show i 2022, da Avikus først demonstrerede deres NeuBoat-teknologi, og de to virksomheder underskrev et aftalememorandum (MoU), der skitserede samarbejdet om integrationen af verdens første autonome bådløsning med Raymarines verdensførende navigationsprodukter. På Discover Boating Miami International Boat Show i 2023 styrkede de to virksomheder deres partnerskab ved at underskrive en økonomisk partnerskabsaftale (EPA). De to virksomheder lavede en aftale om et eksklusivt samarbejde om udviklingen og lanceringen af verdens første autonome fritidsbådløsning samt udviklingen og lanceringen af en komplet produktfamilie af autonome fritidsbådssystemer, der er designet til forskellige størrelser, typer og anvendelser af båd.

Raymarine x Avikus NeuBoat, samt Raymarines fulde sortiment af marineprodukter, besøg www.raymarine.com.